fbpx
Sari la conținut
Prima pagină » Blog » A doua problemă în comunicare

A doua problemă în comunicare

  • Conținut testat și validat de

Din lucrul

de peste 25 de ani

cu zeci de mii de oameni

și sute de companii

pe provocări din spațiul profesional și cel personal,

am identificat 5 cele mai des întâlnite probleme de comunicare ce pot fi rezolvate tot cu ajutorul comunicării.

5 probleme care pot fi rezolvate dacă se dorește acest lucru și dacă știi cum să le rezolvi. 😊

 

Problema nr. 2

Oamenii nu iau în calcul diferențele de perspectivă

Cei mai mulți oameni cred că dacă ei

percep lucrurile într-un anumit mod,

gândesc într-un anumit fel și

știu să facă lucrurile într-un anume mod,

așa percep, gândesc și știu să facă toți oamenii.

Este una dintre cele mai des întâlnite erori aceea să crezi că ceilalți „văd” lumea așa cum o vezi tu! Nimic mai adevărat!

Fiecare dintre noi percepe lumea diferit și este firesc să fie așa! Evident, sunt și zone comune în care există o suprapunere în ce privește modul nostru de a vedea lumea. Dar sunt și multe diferențe.

3 posibile provocări generate de această eroare a neluatului în calcul a diferențelor de perspectivă:

  • Presupuneri – „Am crezut că…”, „Mă așteptam să…”, „Credeam că…” sunt unele dintre cele mai des întâlnite remarci în comunicarea dintre oameni, remarci care au la bază ideea că ar trebui să gândim toți la fel;
  • Neînțelegeri – „Dar eu credeam că o să faci așa!”, „Nu mă așteptam să te comporți așa!”, „Nu credeam că ești în stare să…” sunt fraze care arată uimirea noastră când ceilalți fac altfel de cum ne-am așteptat noi ☹;
  • Conflicte – Consider că dacă citești acest scurt articol ai o experiență de Viață care ți-a arătat de nenumărate ori că presupunerile și neînțelegerile generează conflicte în unele situații. 😊

O posibilă soluție, dintre multele soluții posibile?

Învață să adresezi întrebări prin care să afli modul în care ceilalți percep lumea și o procesează în minților lor! Caută căi creative de a identifica tiparele și programele mentale prin care oamenii „văd” și înțeleg lumea, acele tipare și programe mentale diferite de ale tale. Și, pe baza acestor informații, alege tipul de comunicare potrivit pentru situația pe care vrei să o gestionezi împreună cu ceilalți.

Dacă nu ai reușit să citești articolul despre Problema 1, îl poți citi aici