fbpx
Sari la conținut

MASTER YOUR COMMUNICATION

MASTER YOUR COMMUNICATION

FOR EXTRAORDINARY RESULTS

Program ultrainteractiv de training și coaching pentru manageri și angajați

COMUNICAREA NU ESTE UN SCOP ÎN SINE.
COMUNICAREA ESTE UN MIJLOC PENTRU A OBȚINE REZULTATELE DORITE.

Romeo Crețu

DE CE PROGRAMUL
„MASTER YOUR COMMUNICATION”? 

✔ Peste 90% din problemele organizaționale sunt generate de comunicarea defectuoasă în interiorul companiei și în relația companiei cu exteriorul;

✔ Cei mai mulți manageri și angajați nu au participat niciodată la un curs de comunicare, nici în școală, nici în alte contexte;

✔ Cele mai des întâlnite motive care generează comunicarea defectuoasă sunt deficitul de atenție, analfabetismul comunicațional (vorbim, dar nu ne înțelegem) și presupunerea că toți comunicăm la fel;

✔ Conștientizarea erorilor care generează comunicare defectuoasă – Omisiunea, Distorsiunea și Generalizarea – reduce semnificativ numărul problemelor generate de comunicare și crește numărul discuțiilor care duc la rezultatele dorite;

✔ Cei mai mulți manageri și angajați pun un accent mai mare pe mesajul verbal de transmis și mai puțin pe emoțiile și energia care însoțesc mesajul transmis, ignorând, astfel, efectul emoțiilor și stărilor noastre asupra comunicării.

 

BENEFICIILE PROGRAMULUI

❖ Crește numărul managerilor și angajaților care acordă o atenție mai mare modului în care comunică pentru obținerea rezultatelor dorite la nivel de echipă și de companie.

❖ Reduce semnificativ numărul de erori în comunicare, erori care îi împiedică pe manageri și angajați să atingă obiectivele stabilite;

❖ Crește exponențial nivelul de atenție în comunicare și reduce, astfel, numărul situațiilor în care informațiile sunt omise, distorsionate sau generalizate;

❖ Reduce riscul amplificării problemelor de comunicare și „ratarea” atingerii obiectivelor comune, prin conștientizarea importanței comunicării eficiente la nivel de echipă și de companie;

❖ Crește rata de menținere a clienților, managerilor și angajaților și reduce riscul demisiilor generate de gestionarea ineficientă a emoțiilor sau comunicarea defectuoasă.

 

STRUCTURA PROGRAMULUI

Programul este ultrainteractiv: se concentrează pe exerciții practice de comunicare și analiză. Trainerul creează contextul de experimentare a comunicării, participanții extrag ideile utile de aplicat în activitatea lor.

Structura programului cuprinde 5 module a câte 6 ore de curs.

Modulele se pot desfășura în 5 zile, la interval de o lună între ele, sau în 10 sesiuni de 3 ore, la interval de două săptămâni.

Între module, participanții desfășoară proiecte de comunicare individuale și de echipă. Scopul proiectelor este aplicarea ideilor experimentate la curs, la nivel personal și la nivel de echipă.

În fiecare săptămână, participanții primesc pe e-mail câte un mesaj însoțit de o scurtă secvență video despre comunicare. Mesajele și secvențele video au rolul de a menține atenția pe comunicare și a reaminti ideile experimentate la curs.

Sesiunile de coaching de 15 minute se desfășoară între module, în zilele și intervalele orare agreate cu participanții.

 

ALTE SPECIFICAȚII

Numărul optim de participanți: între 15 și 20

Tipuri de echipe de participanți: la același curs pot participa doar manageri, doar angajați sau manageri și angajați. Stabilim împreună tipul de echipă de participanți, în funcție de specificul companiei.

Locația de desfășurare a modulelor: la sediul companiei, dacă există o sală potrivită pentru numărul de participanți, sau în alte locații. Stabilim împreună locația, în funcție de resursele existente.

Echipamente necesare: videoproiector, flipchart.

Înainte de începerea programului, participanții completează un chestionar de apreciere a modului de comunicare în companie. Scopul este de a identifica punctele tari și provocările în comunicare, pentru adaptarea cât mai mult cu putință a programului la specificul companiei.

Același chestionar se completează și la aproximativ 3 luni de la finalizarea programului. Scopul este măsurarea rezultatelor generate de programul MASTER YOUR COMMUNICATION și identificarea posibilelor arii de lucru, în continuare, în training și coaching.

Fiecare participant primește un caiet și un pix, personalizate, cu care își creează propriul suport de curs, pe măsură ce experimentează comunicarea în cadrul programului.

În funcție de specificul companiei, putem înlocui anumite teme din program cu altele care sunt mai relevante pentru activitatea companiei sau putem adăuga și alte sesiuni, cu subiecte relevante.

 

MODULELE PROGRAMULUI
„MASTER YOUR COMMUNICATION”

Modulul 1 – REALITATEA NU ESTE CEEA CE PARE A FI!

Noi nu avem acces la realitate așa cum este ea, ci o percepem prin intermediul simțurilor, gândirii și emoțiilor noastre. Acesta este motivul pentru care ne „uităm” la același lucru, dar percepem fiecare dintre noi altceva.

Ideea nu este de a percepe cu toții la fel un lucru – ceea ce este, practic, imposibil -, ci de a armoniza percepțiile noastre pentru a obține rezultatele pe care le dorim.

 

Modulul 2 – EMOȚIILE NOASTRE, CELE DE TOATE ZILELE!

Emoțiile noastre sunt cele care „condimentează” comunicarea, prin spectrul foarte larg în care pot fi generate.

Există emoții constructive, productive – care ne ajută să îmbunătățim comunicarea – și există emoții neconstructive, neproductive – care duc la o comunicare defectuoasă sau chiar la blocarea comunicării.

Conștientizarea emoțiilor pe care le generăm în interiorul nostru, în timpul comunicării, duce la eficientizarea comunicării și la creșterea nivelului de atingere a obiectivelor propuse.

 

Modulul 3 – CUM VORBESC EFICIENT CU MINE? – DIALOGUL INTERIOR

Dialogul interior este cea mai puțin analizată arie din comunicare, în mare parte din cauza dificultății de a cerceta acest domeniu.

Cu toate acestea, dialogul interior este responsabil de modul în care comunicăm cu noi înșine și cu ceilalți, zi de zi.

Conștientizarea dialogului interior și a modului în care influențează comunicarea cu noi înșine și cu ceilalți este, poate, cel mai prețios cadou pe care ni-l putem face nouă și îl putem face celorlalți.

 

Modulul 4 – CUM COMUNICĂM EFICIENT ÎN CADRUL ECHIPELOR?

Comunicarea în cadrul echipelor este, poate, factorul cel mai important de generare a rezultatelor dorite. Modul în care transmitem informația, modul în care gestionăm emoțiile, modul în care alegem să transmitem anumite informații determină modul în care vom atinge obiectivele stabilite.

Comunicarea în cadrul echipelor poate fi foarte eficientă sau poate fi foarte provocatoare. Pentru că avem stiluri diferite de comunicare, percepem diferit lucrurile și avem o perspectivă diferită asupra priorităților, ceea ce implică un proces continuu de flexibilitate, adaptare și armonizare între noi în ce privește comunicarea.

 

Modulul 5 – FEEDBACK, ÎNCREDERE ȘI RESPECT

„Feedback-ul este micul dejun al campionilor!” spunea Kenneth H. Blanchard. Și este firesc să fie așa, pentru că, fără feedback, niciun proces, de orice natură, nu ar putea fi îmbunătățit continuu.

Mai mult, orice proces care nu poate fi îmbunătățit continuu nu rămâne în aceeași stare ci, treptat, se degradează și se autodistruge.

Acesta este unul dintre motivele pentru care merită să învățăm să oferim și să primit feedback de calitate, pentru a îmbunătăți continuu procesele pe care le gestionăm și pentru a obține rezultatele dorite.

 

PROGRAME SIMILARE LIVRATE

În cei peste 25 de ani de experiență în lucrul cu oameni și companii, am livrat acest program – în această formă sau în forme similare – la următoarele companii:

Aegon România

Agra’s

Animax (Pet Product)

Cabinet Notarial Monica Pop

Gebruder Weiss

KWS

Midal Group

Orange România

Pachiu și Asociații

Primagaz România

Raiffeisen Bank

Scandia Food

Scop Computers

Terra Gaz Construct

Trost România

YDA Proiect Consulting

 

TESTIMONIALE

Experiența de lucru cu Romeo Crețu, în programele de training și coaching, este extraordinară, pentru că Romeo este un adevărat maestru care a avut și are, în continuare, un impact asupra dezvoltării profesionale și personale a membrilor echipei noastre.

Romeo este trainerul care transmite cu pasiune și entuziasm cunoștințele esențiale într-un mod nu doar informativ, ci și inspirațional.

Remarcabilă este capacitatea lui de a crea un mediu de învățare deschis și prietenos, în care am împărtășit idei, am colaborat cu ceilalți participanți și am dezvoltat o comunitate de învățare solidă și… am implementat OBICEIURI SĂNĂTOASE.

Un mentor autentic, care oferă sprijinul necesar pentru atingerea obiectivelor. Abia aștept următorul program de training și coaching, susținut de Romeo.

Diana Bera
Director Resurse Umane Scandia Food Grup

 

Am avut privilegiul de a lucra cu Romeo Crețu, un adevărat profesionist în domeniul dezvoltării personale și unul dintre cei mai empatici traineri pe care i-am întâlnit vreodată. Experiența cu el a fost una care mi-a mișcat gândirea în zone necunoscute mie și care mi-a deschis ochii asupra potențialului meu.

Romeo se evidențiază printr-o pasiune contagioasă pentru dezvoltarea personală a adolescenților și a liceenilor, în special. Cu o abordare unică, el reușește să inspire și să ghideze tinerii din întreaga Românie, să-și atingă adevăratul potențial. Este un model de empatie și dedicare, iar capacitatea sa de a se conecta cu tinerii este remarcabilă.

Ce m-a impresionat cel mai mult la Romeo este abilitatea sa excepțională de a comunica direct și eficient. El nu doar predă, ci interacționează autentic cu cursanții săi, asigurându-se că mesajele transmise sunt nu doar relevante, ci și cu aplicabilitate în atât în lumea afacerilor, cât și în viața personală. Astfel, el nu doar crește nivelul de cunoaștere, ci și calitatea comunicării, ajutând în acest fel să devii un lider, un coleg, un om mai bun și să îți atingi obiectivele cu încredere.

Romeo Crețu este un trainer memorabil, un mentor autentic și un om dedicat dezvoltării personale și profesionale. Dacă doriți să vă transformați viața și să vă dezvoltați abilitățile de comunicare, este omul potrivit la locul potrivit.

Îl recomand cu cea mai mare încredere pe Romeo Crețu și sunt recunoscător pentru impactul pozitiv pe care l-a avut asupra mea și a colegilor mei.

Paul Bălșan
Director General Agra’s

 

Colaborez cu Romeo Crețu de peste 16 ani, în diferite companii în care am coordonat departamentul de resurse umane.

De fiecare dată, colaborarea cu el nu a dezamăgit niciodată ci, dimpotrivă, a depășit așteptările, fie că a fost vorba despre servicii de consultanță în resurse umane, coaching, training ori team building. Profesionalismul, abilitățile excelente de comunicare și prezentare, precum și cele de coaching, au reprezentat atuuri importante prin care a reușit să ne ajute foarte mult în dezvoltarea și consolidarea echipelor.

Așadar, îl recomand cu căldură companiilor care au nevoie de un profesionist în dezvoltarea și consolidarea echipelor, fiind, într-adevăr, un „Dezvoltator de Oameni”, așa cum singur se descrie, prin prisma celor peste 25 de ani de experiență în lucrul cu oameni și companii.

Nadia Drăgoi
Director Resurse Umane SIMTEL TEAM S.A.

 

Romeo Crețu este trainerul care, în 2019, m-a ajutat să elimin instant un blocaj care îmi influența în mod negativ activitatea zilnică de antreprenor. Și tot din 2019 am început să lucrăm împreună și cu angajații și coordonatorii din cadrul companiei.

După acești patru ani în care am lucrat împreună – și lucrăm în continuare -, la ultimul training, susținut în octombrie 2023, colegii mei i-au propus să-și facă o „carte de muncă” la noi, în companie. 😊 Această propunere spune mai mult decât orice alte cuvinte despre dăruirea și priceperea cu care își împlinește misiunea de „Dezvoltator de Oameni”.

Andrei Sticea
Fondator și proprietar al grupului de companii YDA Proiect Consulting

 

S-a făcut un deceniu de când îl cunosc pe Romeo și nu m-a dezamăgit! Doream să colaborez cu un trainer însă, în final, am realizat că Romeo oferă mai mult de atât, conducând exercițiile de training la un nivel cu totul nou, al psihologiei fine de grup și individuale.

Am contat pe recomandările lui în toate deciziile majore ale afacerii mele.

Laurențiu Pachiu
Managing Partner and Founder of Pachiu & Associates

 

După 5 ani de colaborare cu Romeo, el a devenit parte integrantă din echipa Aegon. Prin calitățile lui profesionale și personalitatea sa plăcută, a reușit să câștige încrederea angajaților companiei, fiind un factor important atât în sudarea noastră ca echipă, cât și în evoluția profesională a multora dintre noi.

Îl recomand cu încredere oricărei companii care dorește să-și recompenseze, motiveze și dezvolte angajații cu ajutorul unui trainer și coach de cea mai bună calitate profesională și umană.

Nicoleta Drădiciu
HR Manager Aegon România

 

Am avut bucuria de a-l avea pe Romeo ca furnizor de training în compania noastră și a fost o experiență foarte reușită! Cu siguranță procesul învățării este unul serios, care merită tratat în acest fel, însă după părerea mea și a echipei mele acest lucru nu exclude umorul.

Cu o prezentare bine structurată și un discurs antrenant și vesel, Romeo ne-a ajutat să atingem obiectivele pe care ni le propusesem pentru training. Follow-up-ul pe care l-a asigurat a fost de calitate, iar încetul cu încetul rezultatele trainingului s-au făcut simțite în activitatea echipei.

Gina Calagiu
Consultant strategic